Summa sidvisningar

onsdag 16 september 2020

Surt ludd och en brunstig rymling


 Mina fötter har under denna sommar används flitigare än någonsin. De har så att säga blivit härdade mot det mesta. Som bevis på min uppskattning beslutade jag mig för att ge mina trotjänare en rejäl belöning.
Väntan blev lång men igår var det så äntligen dags. Kristina, ägarinna och fotvårdsterapeut på Ängshults fotterapi stod i beredskap. Dessförinnan hade jag försökte rensa bort strumpludd som legat under tånaglarna och surnat, med pincett ryckt bort hårstrån från stortårna och hyfsa till fötterna någorlunda. Jag vill vara relativt fräsch när jag besöker fotvårdsterapeuten.

Precis när jag klev in genom dörren och skulle stänga av min telefon fick jag ett sms. Från grannen längre ner på vår gata. Hon hävdade att Stig junior begett sig ut på äventyr. Närmare bestämt hem till henne och hennes sambo och befann sig nu bakom deras garage. 
Jag blev förfärad och glädjen över ett spendera egentid tillsammans med mina fötter och Kristina grusade. 
"Kanske är han brunstig och är ute efter amorösa äventyr". Kristina försökte hjälpa mig till en förklaring till varför vår robotgräsklippare var på vift.
Jag ställde mig skeptisk till hennes uttalande. Faktiskt aningen förnärmad ty Stig junior har aldrig tidigare uppvisat sådana tendenser. Eller så är Stig junior likställd med kvigor och halvvuxna kalvar. De har också en benägenhet att rymma när hösten är i antågande.
Enda raka var att ringa hem till min make, Stig senior. Uppjagad bad jag honom gå till grannen och hämta  rymlingen. 

Beskedet kom snabbt. Stig junior befann sig där han bör vara. I sitt lilla bo, fridfullt vilande efter utfört värv. Han hade snällt hållit sig inom den uppsatta gränsen, inga otillåtna utsvävningar med andra ord.  Faktum återstår dock, i vårt område går en robotgräsklippare lös. En rackare som nästlat sig in i lugnet  och gör omgivningen osäker. Det är läge att samlas till ett krismöte.
Jag sköt undan tanken för stunden. Stoppade ner fötterna i baljan med vatten som spetsats med välgörande fotsalt. Lät förhårdnader luckras upp och njöt när Kristina med varliga händer filade hälarna, klippte tånaglar och avslutade det hela med en lugnande massage. 
Jag dansade ut från Ängshults fotterapi efter avslutad behandling, gjorde några vågade men sköna moves framför nästa kund som stod bredvid sin bil och väntade på sin tur.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar